Elérhetőségek

Önéletrajz

Végzettségek, tudományos fokozatok:

1985 – Pszichológusi végzettség az Eötvös Lóránd Tudományegyetemen

1990 – Nevelés lélektani szakpszichológusi diploma az Eötvös Lóránd Tudományegyetemen

1996 – Ph.D. cím a Debreceni Egyetemen

2001 – Kognitív és viselkedés terápiás képzettség a SOTE Pszichiátriai Klinikán

2007 – Klinikai szakpszichológusi diploma a Pécsi Egyetemen

2009-  Habilitáció a Debreceni Egyetemen

Szakmai tapasztalatok

1992-  Magyar Tudományos Akadémia Pszichológiai Kutatóintézet tudományos főmunkatárs

1993-1998  Óraadó tanár a Debreceni Egyetemen

2000-  Óraadó tanár a posztgraduális szakvizsgás és szakértő képzéseken az ELTE Pedagógiai és Pszichológiai Karán

2000-  Óraadó tanár a szakpszichológus képzésben képzéseken az ELTE Pedagógiai és Pszichológiai Karán

2001-2004  Óraadó tanár a Szegedi Egyetemen

2004- 2007  Óraadó a Semmelweis Egyetem Mentálhigiénés Tanszékének mentálhigiénés szakember képzésében

2007-  Terapeuta a Napkör Mentálhigiénés Alapítványnál

2008-  Serdülő és Felnőtt Diszlexia Központ vezetője

2008-2018  Budapesti Műszaki Főiskola majd Óbudai Egyetem Mérnöktanárképző Központ docense

2018-  Apor Vilmos Katolikus Főiskola tanára

Tagságok

1992-  European Council for High Ability member

2008-2010  A World Council for Gifted and Talented magyar     képviselője

2011-  Nemzeti Tehetség Tanács tagja

2011-  SNI Tehetségeket Segítő Tanács alapítóelnök

2011-  Informatika Tanárok Tehetségsegítő Tanács elnöke

2013- Különleges Helyzetű Tehetségek Munkabizottság alapítója

2013-  International Society for the Interdisciplinary Study  of Symmetry International Advisory Board Member

Oktatási tevékenység

Felsőoktatás:

Szegedi Egyetem Pszichológia Tanszék:
  • Tanulási zavarok – nevelés lélektani szakpszichológus szak
Eötvös Loránd Tudományegyetem PPK:
  • Tehetségfejlesztés pszichológiája - nevelés lélektani szakpszichológus szak
  • Tanulási zavarok - nevelés lélektani szakpszichológus szak
  • Alulteljesítő tehetség - nevelés lélektani szakpszichológus szak
  • Tehetség összetevők - szakértő és szakvizsgára felkészítő tehetségfejlesztési szak
Eötvös Loránd Tudományegyetem  TOK:
  • Tehetség és kreativitás – MA képzés
Óbudai Egyetem Mérnöktanárképző Intézete
  • Különleges nevelési igények – mérnök tanár képzés
  • Tehetséggondozás – mérnök tanár képzés
  • Felzárkóztatás és tehetséggondozás – mérnök tanár képzés
Apor Vilmos Katolikus Főiskola
  • A tehetséges személyiség jellemzői - pedagógus szakvizsga képzés
  • Sajátos pedagógiai, pszichológiai ismereteket és módszereket igénylő személyek, csoportok nevelés-oktatás 1. - pedagógus szakvizsga képzés
  • Tehetséggondozás 2. – MA képzés

Kutatási témák

Kutatási területek

Gyarmathy Éva kutatási munkájának fő iránya a különleges helyzetű tehetségek képességeinek és motivációs, attitűdbeli és személyiségbeli jellemzőinek vizsgálata, és ezek alapján történő megfelelő ellátásának kidolgozása.
A kutatási munka jelenleg több egymáshoz kapcsolódó területet ölel fel.
  1. a tehetség vizsgálatok kérdései,
  2. különleges helyzetű tehetségek, különös tekintettel a tanulási zavarokkal küzdőkre,
  3. diszlexia és többnyelvűség,
  4. hiperaktivitás, tehetség és magatartászavar,
  5. digitális kultúra és a kultúraváltás hatása.

Nemzetközi együttműködés

1999-2002
University of Surrey, John Everatt, Ian Smythe - International Dyslexia Test

1999-2000
University of Lancaster, Keith Percy - Lifelong Learning

2000-2006

Román Tudományos Akadémia, Ioan Berar, Cimpian Erika
  • A tehetség különböző fajtáinak megjelenése
  • A tehetségesek személyisége, az autonómia kérdése
2000-2001
University of Cambridge, Kenneth O. Turner - Underachievement. International course in underachievement  in Cambridge, 2001.

2000-2002
University of Surrey, John Everatt, Ian Smythe
- Multilingualism and dyslexia
2002-2003
Román Akadémia, Ioan Berar, Cimpian Erika
  • Magyar-román összehasonlító diszlexia vizsgálatok
2003-2007
University of Surrey, UK, John Everatt, Ian Smythe
  • Comparative studies of dyslexia
  • Learning styles and specific learning difficulties
  • Adult dyslexia treatment
2005-2007
University of Economics and Business Administration, Department of Small Business and Enterpreneurship, Wien, Österreich. Petra Rietsch
  • Adult dyslexia treatment
2007
Kolozsvári Babes-Bólyai Egyetem, Raduly-Zörgő Éva
  • A tanulási zavarok és hiperaktivitás kezelése
2008-2009
University of  Newport, UK, Prof Amanda Kirby
  • Treatment of ADHD
2010 -

University of Urbino, Giovanni Torrisi
  • Diszlexiások idegen nyelv tanulása – összehasonlító vizsgálatok
  • A diszlexia szociális hatásai az ICT terjedésével
2011 -
Babes-Bólyai Egyetem, Kolozsvár - Prof. Szamosközi István, dr. Ráduly-Zörgő Éva
  • A tanulási zavarok kezelése a felsőoktatásban
  • Diszlexiások idegen nyelv tanulása különböző nemzetiségi helyzetben.
  • Tehetséggondozás
  • Alulteljesítő tehetségek kurzus
2012- UNIVERSITAET WIEN  Mr Heinz ENGL, Vice Rector for Research and Career Development - Dyslexia personas
- Person with dyslexia
2012- ANIMA SCAN LTD established in ASHDOD - ISRAEL, Mr Semion KERTZMAN, Chief Scientific Officer - Online assessment for adult dyslexics
- Cognitive profile of adults with dyslexia
2012- CENTRE FOR EDUCATIONAL TECHNOLOGY in ISRAEL, Gila BEN HAR.
- Online assessment methods

Európai Uniós pályázatok

RoboBraille Smart Alternate Media HU-2013- Leo-PA-6117
Nemzetközi együttműködés a RoboBraille és hasonló ingyenes rendszereknek a tanulásban való felhasználására.
Information and Communication Technologies Collaborative Project

LITERACY: Online Portal for E-learning and Supporting Social Inclusion of People with Dyslexia. 7th Framework programme, Grant Agreement Number 288596 - 2012-2015
Nemzetközi együttműködésben a diszlexiások online segítő portáljának kifejlesztése és hatékonyságának vizsgálata.

RoboBraille in Education HU-2011-Leo-PA-6018
Nemzetközi munka a RoboBraille rendszer különböző, így diszlexiás populációkra történő adaptálására.

DYSTEFL - Dyslexia for Teachers of English as a Foreign Language, 518466-LLP-1-2011-1-PL-COMENIUS-CMP
Nemzetközi közös munka a diszlexiások nyelvtanulásának vizsgálatára, új módszerek kipróbálására.           

ISHEDS – 144878-TEMPUS-1-2008-1-UKTEMPUS-JPGR  
A projekt címe: Identification and Support in Higher Education for Dyslexic Students

EMBED – Leonardo Programme, 143756-HU-2008-KA4-KA4MP
A projekt címe: Embedding Dyslexia-Responsive Practices in Lifelong Learning

ICTBell – Leonardo Programme, LLP, Transfer of Innovation 2008-2010
A projekt címe: Content Integrated Online Business English Language Learning for Adult Dyslexics

ADystrain – Leonardo Programme A/06/B/F/PP-158.327
A projekt címe: Train the trainers for the Dyslexic Work World

CallDysc – 229647 - CP -1-2006-1- HU – MINERVA – MPP
A projekt címe: Collaborative Additional Language E-learning for dyslexic Pupils

Include – Leonardo Da Vinci Programme 2005-2007 [UK/05/B/F/PP-162_331]
A projekt címe: Including dyslexics through European partnership

Dystrain – 1099031-CP-1-2003-UK-MINERVA-M
A projekt címe: Teaching the dyslexic learner:using computers to learn

Minerva Projekt 101100-CP-1-2002-1-UK-MINERVA-M     
A projekt címe: Az információs technológia biztosítása és használata európai egyetemi hallgatók részére