Elérhetőségek
Önéletrajz
Végzettségek, tudományos fokozatok:
1985 – Pszichológusi végzettség az Eötvös Lóránd Tudományegyetemen
1990 – Nevelés lélektani szakpszichológusi diploma az Eötvös Lóránd Tudományegyetemen
1996 – Ph.D. cím a Debreceni Egyetemen
2001 – Kognitív és viselkedés terápiás képzettség a SOTE Pszichiátriai Klinikán
2007 – Klinikai szakpszichológusi diploma a Pécsi Egyetemen
2009- Habilitáció a Debreceni Egyetemen
Szakmai tapasztalatok
1992- Magyar Tudományos Akadémia Pszichológiai Kutatóintézet tudományos főmunkatárs
1993-1998 Óraadó tanár a Debreceni Egyetemen
2000- Óraadó tanár a posztgraduális szakvizsgás és szakértő képzéseken az ELTE Pedagógiai és Pszichológiai Karán
2000- Óraadó tanár a szakpszichológus képzésben képzéseken az ELTE Pedagógiai és Pszichológiai Karán
2001-2004 Óraadó tanár a Szegedi Egyetemen
2004- 2007 Óraadó a Semmelweis Egyetem Mentálhigiénés Tanszékének mentálhigiénés szakember képzésében
2007- Terapeuta a Napkör Mentálhigiénés Alapítványnál
2008- Serdülő és Felnőtt Diszlexia Központ vezetője
2008-2018 Budapesti Műszaki Főiskola majd Óbudai Egyetem Mérnöktanárképző Központ docense
2018- Apor Vilmos Katolikus Főiskola tanára
Tagságok
1992- European Council for High Ability member
2008-2010 A World Council for Gifted and Talented magyar képviselője
2011- Nemzeti Tehetség Tanács tagja
2011- SNI Tehetségeket Segítő Tanács alapítóelnök
2011- Informatika Tanárok Tehetségsegítő Tanács elnöke
2013- Különleges Helyzetű Tehetségek Munkabizottság alapítója
2013- International Society for the Interdisciplinary Study of Symmetry International Advisory Board Member
Oktatási tevékenység
Felsőoktatás: Szegedi Egyetem Pszichológia Tanszék:
-
Tanulási zavarok – nevelés lélektani szakpszichológus szak
Eötvös Loránd Tudományegyetem PPK:
-
Tehetségfejlesztés pszichológiája - nevelés lélektani szakpszichológus szak
-
Tanulási zavarok - nevelés lélektani szakpszichológus szak
-
Alulteljesítő tehetség - nevelés lélektani szakpszichológus szak
-
Tehetség összetevők - szakértő és szakvizsgára felkészítő tehetségfejlesztési szak
Eötvös Loránd Tudományegyetem TOK:
-
Tehetség és kreativitás – MA képzés
Óbudai Egyetem Mérnöktanárképző Intézete
-
Különleges nevelési igények – mérnök tanár képzés
-
Tehetséggondozás – mérnök tanár képzés
-
Felzárkóztatás és tehetséggondozás – mérnök tanár képzés
Apor Vilmos Katolikus Főiskola
-
A tehetséges személyiség jellemzői - pedagógus szakvizsga képzés
-
Sajátos pedagógiai, pszichológiai ismereteket és módszereket igénylő személyek, csoportok nevelés-oktatás 1. - pedagógus szakvizsga képzés
-
Tehetséggondozás 2. – MA képzés
Kutatási témák
Kutatási területek Gyarmathy Éva kutatási munkájának fő iránya a különleges helyzetű tehetségek képességeinek és motivációs, attitűdbeli és személyiségbeli jellemzőinek vizsgálata, és ezek alapján történő megfelelő ellátásának kidolgozása. A kutatási munka jelenleg több egymáshoz kapcsolódó területet ölel fel.
-
a tehetség vizsgálatok kérdései,
-
különleges helyzetű tehetségek, különös tekintettel a tanulási zavarokkal küzdőkre,
-
diszlexia és többnyelvűség,
-
hiperaktivitás, tehetség és magatartászavar,
-
digitális kultúra és a kultúraváltás hatása.
Nemzetközi együttműködés 1999-2002 University of Surrey, John Everatt, Ian Smythe - International Dyslexia Test 1999-2000 University of Lancaster, Keith Percy - Lifelong Learning 2000-2006 Román Tudományos Akadémia, Ioan Berar, Cimpian Erika
-
A tehetség különböző fajtáinak megjelenése
-
A tehetségesek személyisége, az autonómia kérdése
2000-2001 University of Cambridge, Kenneth O. Turner - Underachievement. International course in underachievement in Cambridge, 2001. 2000-2002 University of Surrey, John Everatt, Ian Smythe - Multilingualism and dyslexia
2002-2003 Román Akadémia, Ioan Berar, Cimpian Erika
-
Magyar-román összehasonlító diszlexia vizsgálatok
2003-2007 University of Surrey, UK, John Everatt, Ian Smythe
-
Comparative studies of dyslexia
-
Learning styles and specific learning difficulties
-
Adult dyslexia treatment
2005-2007 University of Economics and Business Administration, Department of Small Business and Enterpreneurship, Wien, Österreich. Petra Rietsch
-
Adult dyslexia treatment
2007 Kolozsvári Babes-Bólyai Egyetem, Raduly-Zörgő Éva
-
A tanulási zavarok és hiperaktivitás kezelése
2008-2009 University of Newport, UK, Prof Amanda Kirby
-
Treatment of ADHD
2010 - University of Urbino, Giovanni Torrisi
-
Diszlexiások idegen nyelv tanulása – összehasonlító vizsgálatok
-
A diszlexia szociális hatásai az ICT terjedésével
2011 - Babes-Bólyai Egyetem, Kolozsvár - Prof. Szamosközi István, dr. Ráduly-Zörgő Éva
-
A tanulási zavarok kezelése a felsőoktatásban
-
Diszlexiások idegen nyelv tanulása különböző nemzetiségi helyzetben.
-
Tehetséggondozás
-
Alulteljesítő tehetségek kurzus
2012- UNIVERSITAET WIEN Mr Heinz ENGL, Vice Rector for Research and Career Development - Dyslexia personas - Person with dyslexia 2012- ANIMA SCAN LTD established in ASHDOD - ISRAEL, Mr Semion KERTZMAN, Chief Scientific Officer - Online assessment for adult dyslexics - Cognitive profile of adults with dyslexia 2012- CENTRE FOR EDUCATIONAL TECHNOLOGY in ISRAEL, Gila BEN HAR. - Online assessment methods Európai Uniós pályázatok RoboBraille Smart Alternate Media HU-2013- Leo-PA-6117 Nemzetközi együttműködés a RoboBraille és hasonló ingyenes rendszereknek a tanulásban való felhasználására. Information and Communication Technologies Collaborative Project LITERACY: Online Portal for E-learning and Supporting Social Inclusion of People with Dyslexia. 7th Framework programme, Grant Agreement Number 288596 - 2012-2015 Nemzetközi együttműködésben a diszlexiások online segítő portáljának kifejlesztése és hatékonyságának vizsgálata. RoboBraille in Education HU-2011-Leo-PA-6018 Nemzetközi munka a RoboBraille rendszer különböző, így diszlexiás populációkra történő adaptálására. DYSTEFL - Dyslexia for Teachers of English as a Foreign Language, 518466-LLP-1-2011-1-PL-COMENIUS-CMP Nemzetközi közös munka a diszlexiások nyelvtanulásának vizsgálatára, új módszerek kipróbálására. ISHEDS – 144878-TEMPUS-1-2008-1-UKTEMPUS-JPGR A projekt címe: Identification and Support in Higher Education for Dyslexic Students EMBED – Leonardo Programme, 143756-HU-2008-KA4-KA4MP A projekt címe: Embedding Dyslexia-Responsive Practices in Lifelong Learning ICTBell – Leonardo Programme, LLP, Transfer of Innovation 2008-2010 A projekt címe: Content Integrated Online Business English Language Learning for Adult Dyslexics ADystrain – Leonardo Programme A/06/B/F/PP-158.327 A projekt címe: Train the trainers for the Dyslexic Work World CallDysc – 229647 - CP -1-2006-1- HU – MINERVA – MPP A projekt címe: Collaborative Additional Language E-learning for dyslexic Pupils Include – Leonardo Da Vinci Programme 2005-2007 [UK/05/B/F/PP-162_331] A projekt címe: Including dyslexics through European partnership Dystrain – 1099031-CP-1-2003-UK-MINERVA-M A projekt címe: Teaching the dyslexic learner:using computers to learn Minerva Projekt 101100-CP-1-2002-1-UK-MINERVA-M A projekt címe: Az információs technológia biztosítása és használata európai egyetemi hallgatók részére