részt vesz a kutatóközpont informatikai stratégiájának kidolgozásában és megvalósításában;
üzemelteti vagy a szerződéses üzemeltetést felügyeli, és fejleszti a kutatóközpont központi informatikai infrastruktúráját. A központi infrastruktúra elemei: szerver számítógépek, tároló egységek, hálózati eszközök, mentő rendszer, szerver operációs rendszerek;
biztosítja a helyi (LAN) és országos (WAN) adatátviteli szolgáltatásokat és a külső egyedi hozzáférések technikai félté teleit;
üzemelteti a kutatóközpont elektronikus alapú megjelenési felületeit (intra- és internetes WEB felületek);
biztosítja a WEB-es alkalmazások felügyeletét, naprakész állapotának fenntartását;
üzemelteti a kutatóközpont központi elektronikus levelezését, elvégzi a felhasználói azonosítók nyilvántartását;
beszerzi, üzemelteti és karbantartja a fenti feladatai ellátásához közvetlenül kapcsolódó szolgáltatásokat, hardver és szoftver eszközöket;
üzemelteti a felhasználói informatikai infrastruktúrát;
nyilvántartja a központi rendszerekhez kapcsolódó licenceket;
fejleszti a feladatkörébe eső szolgáltatások minőségét és biztonságát, az ezeket támogató eszközöket; biztosítja a kutatóközpont informatikai rendszerei működésével kapcsolatos hibakezelési „segítőszolgálat”-ot (helpdesk) a központi rendszerek tekintetében.